Celina Li
CELINA LI, commercieel en algemeen directeur, International & Ingredients
De producten van Ocean Spray worden in ruim 100 landen over de hele wereld verkocht. Als commercieel en algemeen directeur voor de afdelingen International & Ingredients houdt Celina zich bezig met de voortdurende groei van Ocean Spray-producten buiten de Verenigde Staten en leidt ze de wereldwijde business-to-business-divisie van de landbouwcoöperatie. Ze levert toezicht op en beheert de winst- en verliesrekening (P&L) van deze essentiële divisies om de internationale expansie van Ocean Spray te stimuleren. Celina heeft veel ervaring en een bewezen staat van dienst bij het ontwikkelen en leiden van wereldwijde consumentenbedrijven en -merken, via transformatieve strategieën, flexibele implementaties en organisatieontwikkeling. Vóór Ocean Spray werkte ze bij The Coca-Cola Company, waar ze vicepresident en algemeen directeur van water was. Ze gaf leiding aan de waterportefeuille van meerdere miljarden dollars (DASANI, smartwater en bruiswater) en zorgde ervoor dat deze divisie een toonaangevende groei realiseerde. Daarvoor was ze vicepresident van strategie en inzichten, Coca-Cola Canada en groepsdirecteur van vitaminwater. Vóór Coca-Cola was Celina de wereldwijde directeur van Stella Artois & Beyond Beer bij Anheuser-Busch Inbev, bekleedde ze Gillette & Venus-merkmanagementfuncties bij Procter & Gamble, en adviseerde ze toonaangevende bedrijven en private-equitybedrijven over strategieën en overnames bij Bain & Co. Celina behaalde een MBA aan de Harvard Business School en een MSc in Financial Engineering en een dubbele BSc in International Finance & Computer Science aan de Shanghai Jiaotong University.

"Het is geweldig om voor Ocean Spray te werken. Het is een ware, doelgerichte coöperatie en ik mag helpen om de ongelooflijke kansen die er liggen te benutten om onze wereldwijde aanwezigheid verder uit te breiden. We bereiken nieuwe regio's en nieuwe consumenten, we brengen innovatieve, voedzame producten naar gezinnen overal ter wereld en we ontwikkelen een platform voor duurzame groei voor onze ruim 700 boeren en de generaties die na ons komen."
Celina Li, commercieel en algemeen directeur, internationaal en ingrediënten